MARRAKESH 2019



Pod koniec czerwca na wakacjach tegorocznych wylądowałam w Maroku.






Po pierwsze, Agadir.


Duże miasto turystyczne znajdujące się na południu Maroka, to właśnie tam wylądował nasz samolot. Z jednej strony ogromne hotele, uliczki otoczone palmami jak w LA, restauracje bogate w najdroższe posiłki, z drugiej strony ciasne domki, brud i syf + ludzie szukający jedzenia po śmietnikach. 

Agadir okazał się różnorodny pod względem mieszkańców i ich mieszkań. Z roku na rok miasto staje się coraz bardziej dostosowane do turystów. Więcej hoteli, słynnych sieciówek typu McDonalds i innych.


Pod względem przyrodniczym Agadir jest naprawdę ładny. Mnóstwo palm, cudowna linia brzegowa Oceanu Atlantyckiego, która wydaje się ciągnąć w nieskończoność. Chodzące wielbłądy po plaży, a nawet po terenie hotelu!

To miasto ma w sobie urok. 







Po drugie, Marakesz. 





Miasto znane z "czerwonej cegły". Wybraliśmy się tam na jednodniową wycieczkę. Naszym celem były ogrody Sainta Laurenta (Jardin Majorelle), lunch w marokańskiej restauracji z tradycyjnymi marokańskimi potrawami, Pałac Bahia i pobyt w aptece, w której można było zakupić rozmaite oleje, przyprawy i innego typu takie produkty. 





Jeżeli mam być szczera, byłam rozczarowana wycieczką, choćby z tego względu, że na ogrodach Sainta Laurenta zależało mi najbardziej, a byliśmy tam tylko 30 minut, więc nie zdążyłam zrobić tylu zdjęć, a większość z nich jest kiepskiej jakości, bo były robione na szybko. Oprócz tego, nie poszliśmy do jego Muzeum, na którym równie bardzo mi zależało. Usłyszałam wówczas, że wstęp się nie opłaca, ponieważ  w  muzeum jest tylko jedna kolekcja ubrań Sainta, która zmienia się co tydzień, a koszt biletu jest w cenie 18 euro. Nie wiem, czy nieatrakcyjność muzeum była prawdą, wiem tylko, że nie żałowałabym wydania 18 euro na jednego z moich ulubionych projektantów. 











Yves Saint Laurent 1936-2008 *

shirt - second hand / dungarees - primark / bag - atc store / glasess - Madrid




Po ogrodach udaliśmy się na lunch do marokańskiej restauracji. Tradycyjna kuchnia marokańska składa się głównie z warzyw, co mnie bardzo ucieszyło.
Główną potrawą był marokański Tadżin z wołowiny. Następnie przeszliśmy do Pałacu Bahia, gdzie niestety nie udało mi się porobić zdjęć :( Przez cały czas, z miejsca na miejsce poruszaliśmy się po bazarach, które stanowiły 40% całego miasta, więc też nie mogłam w zupełności ująć jak wygląda miasto. Zdjęć jest mało, ale lepsze to niż nic ;).













Croco Park 🐊

Niesamowita atrakcja dla wszystkich kochających gady! Park mieścił się w Agadirze, ogromny teren mieszczący w sobie mnóstwo basenów, wodospadów i mini parków z krokodylami, żółwiami, waranami i iguanami. 
Na początku byłam zrażona pójściem do Croco Parku, gdyż nie jestem fanką ZOO i innych miejsc, w których zwierzęta nie są na wolności, aczkolwiek byłam pozytywnie zaskoczona tym obiektem. 
Park mieścił w sobie ponad 300 krokodyli, które naprawdę miały dobre warunki do życia. Możecie zobaczyć to na zdjęciach!
Oprócz tego na terenie parku mieścił się ogromny park z kaktusami i innymi egzotycznymi roślinami. 








po obiadku :)






shorts, top - second hand



Napisz, co o tym myślisz :)


Share:

27 komentarze

  1. Maroko przede wszystkim kojarzy mi się z ciekawą architekturą oraz bardzo podzielonymi opiniami osób, które ten kraj odwiedziły. Super, że udało ci się tyle zobaczyć! O marokańskiej kuchni słyszałam wiele dobrego:)
    nicolestraveljournal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Maroko kojarzy mi się z genialnymi zdjęciami. O kuchni jeszcze nigdy nic nie słyszałam.
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też byłam w Maroku , poznałam super osobę ,,Samirę"

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurczaki, ale super byłby kiedyś odwiedzić Maroko, a w szczególności Marakesz - wygląda na piękne miasto ;) Poza tym zaciekawił mnie jeszcze twój wcześniejszy post na temat fast fashion. Fajnie, że poruszyłaś ten temat!
    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak! stwierdziłam, że w końcu trzeba ten temat poruszyć!

      Usuń
  5. Zupełnie inne klimaty ale podobają mi się :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Maroko! Na pewno inny kierunek niż wybierają wszyscy. Ale to super! Miejsce wydaje się niesamowicie ciekawe, inne, nietypowe.
    Zdjęcia na mnie wywarły wrażenie :)
    O Maroko niestety tylko tyle wiem, że mają dobrą kuchnię :D
    Pięknie wyglądasz :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Świetna wycieczka, można pozazdrościć. Nawet nie wiedziałam że Saint Laurent ma swój park! Cudowne zdjęcia, wcale nie widać że były robione w pośpiechu czy coś, są na prawdę ładne i porządne jakościowo. Moim faworytem jest park z krokodylami! Muszę kiedyś tam pojechać!
    Pozdrawiam!!!

    polishines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To musiała być wspaniała przygoda, sama chciałabym odwiedzić to miejsce. Zdjęcia wyglądają cudownie!

    https://matiime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Maroko i Marrakesh od niedawana baaardzo mi się marzą!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wyjazd. Szkoda, że nie mogłaś wejść do muzeum. Nawet jeśli była tylko jedna kolekcja ubrań to mimo wszystko warto wejść i zobaczyć tym bardziej jeśli był to twój ulubiony projektant. Krokodyle rzeczywiście czują się tam wspaniale. Według mnie lepiej niż na wolności. Piękne zdjęcia!

    Pozdrawiam, Carpe diem

    OdpowiedzUsuń
  11. Yes, I follow you on GFC, follow back?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Those visiting Morocco will find that this country is not only rich thanks to its long history and its great civilization, but also because of the natural spaces it offers.
    Leland West Insurance

    OdpowiedzUsuń
  13. przeboska fotorelacja! to moje marzenie wlasnie odwiedzic Marrakesh

    nowy post!
    https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Maroko mimo wielu pozytywnych opinii, nieco mnie odtrąca. Na świecie jest tyle pięknych miejsc, lecz niestety praktycznie nikt nie jest w stanie zobaczyć ich wszystkich :/

    Carrrolina Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że taka wycieczka jest bardzo ciekawym doświadczeniem. Zmierzenie się zarówno ze światem piękna jak i panującego chaosu może być intrygujące.
    Maroko kojarzy mi się przede wszystkim z różnorodnością przypraw, których chciałabym skosztować :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taak! Przyprawy są naprawdę świetne, próbowałam i kupiłam kilka od domu :D

      Usuń
  17. Travelling to Marrakesh could be considered as one of the ultimate experiences in adventure travel.
    Leland West Insurance

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce i świetna relacja :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Maroko kojarzy mi się z oryginalną architekturą i świetnymi zdjęciami, które można tam zrobić. Może kiedyś będę mogła zobaczyć je na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mi też się z tym kojarzyło! Jest tak dokładnie w rzeczywistości, jednak myślałam, że jednak zaskoczy mnie bardziej ;D

      Usuń
  20. Przepiękne zdjęcia! Wspaniała wycieczka, chciałabym to wszystko zobaczyć na żywo :) i dodam, że masz cudowne ubrania! Sama kocham second handy <3
    Pozdrawiam ciepło ♡
    Ayuna

    OdpowiedzUsuń
  21. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346










    i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń


jeśli post Ci się spodobał, zaobserwuj, lub napisz , co o nim myślisz! :)