GRECJA, KARPATHOS 2018






Tym razem coś zupełnie innego...





Miałam okazję być już 11 razy na różnych wyspach greckich w ciągu całego swego życia. Cypr, Creta, Rodos, Zakynthos, Corfu, Halkidiki, Kos, Thasos, Chios, Paxos i Antipaxos nie były w takim stopniu intrygujące jak Karpathos, na której miałam szansę spędzić 2 sierpniowe tygodnie.

Byłam jednym z pierwszych polskich turnusów, które odwiedziły wyspę, o dziwo wyspa ta została dopiero "odkryta" przez biura podróży w 2018 roku.
Była dzika i pozostanie dziką. Chyba pierwszy raz mogłam w tak wielkim stopniu zobaczyć prawdziwe życie greków i greczynek żyjących w nieco biedniejszych wioskach według swojej kultury. To zupełnie tak, jakby przeniosła się kilkadziesiąt lat wstecz.

Znalezione obrazy dla zapytania karpathos mapa


Mieszkaliśmy w Arkasie, miejscowości położonej na zachód od stolicy wyspy, Pigadii. Jak powiedziała rezydentka jej wielkość można porównać do wielkości Warszawy. Na mapce widzimy także Sarię, wyspę, która pewnego razu odpłynęła od głównej części wyspy.






Na wyspie panuje gorący klimat, jednak wiatr szumiący pomiędzy Karpatami powoduje, że naprawdę da się wytrzymać (choć nie ukrywam, że momentami myślałam, że umrę z gorąca)
A roślinność na Karpathos określana jest makią śródziemnomorską, którą możecie zobaczyć tutaj :)






















~

Na pierwszy ogień naszego dwutygodniowego pobytu poszło Olympos. Najbardziej antyczna wioska okazała się naprawdę intrygująca. Greczynki piekące chleb w wielkim piecu lub sprzedawające makarony o dziwnych kształtach były poubierane w swoje stroje, które były dowodem na to, że starsza kultura grecka wciąż była obecna w ich sercach. W wiosce mieszkały same starsze kobiety i mężczyźni, których zadaniem było głównie wyrabianie butów. Były tak porządne, że  3 pary wystarczyły na całe życie człowieka.
























Domy mieszkańców Olympos składały się głównie z jednej izby. Znajdowało się w nich jedno łóżko, z boku mniejszym dla dziecka. Schowek w podłodze lub szafki umieszczone pod łóżkami pełniły funkcję "lodówki" :D.







 Po drodze zajrzeliśmy także do innej wioski, Lefkos. Miejsce nie wyróżniało się niczym szczególnym, dlatego nie porobiłam dużo zdjęć. Po kąpieli w morzu i wypiciu frappe wróciliśmy do hotelu.

~

1/3 naszego czasu na wyspie poświęciliśmy na przechadzanie się po wiosce znajdującej się obok naszego miejsca zamieszkania. Arkasa zapierała dech w piersiach gdy odwiedziło się ją wieczorem. 





















Niedaleko Arkasy znajdowała się opuszczona kapliczka, wraz z drugą, w której, o dziwo znajdowały się imponujące pozostałości sprzed kilku tysięcy lat. Obiekt ten został umieszczony w 2013 roku (nie jestem do końca pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie by 2013)  na światowej liście UNESCO. Porobiłam stanowczo za dużo zdjęć w tamtym miejscu, więc wybrałam same te najlepsze, ale to sami ocenicie, czy na pewno takie właśnie są 😁




















 wnętrze jednej z kapliczek, robi wrażenie :D

Kolejną wioską, jaką udało nam się odwiedzić była wioska o nazwie Finniki, położona spory kawałek od naszego hotelu. Równocześnie był to port, co oznaczało także głęboką wodę już kilka metrów od brzegu. Głównie dlatego właśnie, miejsce to podobało mi się najbardziej :D









Ostatniego dnia wykorzystałam sytuację i wspięłam się na najwyższy szczyt wzgórza na całej wyspie. Wspinaczka zajęła dobre 20 minut, które były chyba najbardziej niebezpiecznymi minutami w moim całym życiu, ale było warto. 





Było warto, chociażby z tego powodu, że zobaczyłam widoki, o których nawet nie śmiałam myśleć, że takie istnieją.











💜




A Ty co myślisz na ten temat?








Share:

28 komentarze

  1. jeju jak tam pięknie...chce się tam teleportować ;(
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ale widoki! Chciałabym kiedyś tam pojechać. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow!!! Such an amazing place ♥
    Great post!
    xx
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  4. Super widoki! Wspaniale, że istnieją jeszcze takie miejsca na ziemi. Oby wyspa została taką jaka jest teraz jak najdłużej :) A w przyszłości z chęcią się wybierzemy zobaczyć takie "dziewicze" tereny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj chyba się wybiorę do Grecji w tym roku :-) Nigdy nie byłam, a wygląda pięknie.

    Zapraszam na nowy post. Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz ♥
    Pozdrawiam! Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajnie odwiedzić taką "dziką" wyspę :) Można świetnie poznać kulturę. A że Grecję kocham całym serduszkiem to tym bardziej chciałabym tam się znalezć :)
    Byłam w Grecji rok temu, ale były to chyba bardziej cywilizowane miejsca, mnóstwo turystów itp, więc to nie to samo.
    Przepiękne zdjęcia!
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się marzą Ateny, chociaż wiem, że nieważne kiedy bym pojechała byłoby strasznie tłoczno i roiło by się od turystów ;/

      Usuń
  7. Idealnie post czasowo dla mnie. W Grecji nie byłam, a dość mocno o tym myślałam. W sam raz by pojawił się ten pomysł w planach na tegoroczny odpoczynek :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  8. Te ostatnie widoki są niesamowite :O Marzy mi się odwiedzenie ogólnie Grecji :)

    http://gabrysiaaaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia i niesamowite widoki *.* Grecja jest naprawdę piękna :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful! These Greek islands are stunning. Perfect vacay destination!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne zdjęcia, też w tamtym roku odwiedziłam Grecję i muszę przyznać, że jest to piękny kraj.
    mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wybranie się w mniej odwiedzane i mniej rozwinięte rejony Grecji to świetny pomysł! Widoki i wrażenia z pewnością były niepowtarzalne i aż sama chyba zacznę myśleć o wybraniu się w taką podróż.
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Co myślę na ten temat? Jestem wniebowzięta i szczerze zauroczona! :)
    Na ziemi jest tyle przepięknych miejsc, byłabym niezmiernie szczęśliwa gdyby udało mi się choć w kilku procentach zwiedzić nasz piękny glob.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. beautiful photos! I've always wanted to visit Greece

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net

    INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow. Ta wyspa musi być naprawdę cudowna! Zazdroszczę Ci takiego wyjazdu, ale może kiedyś sama tam też się znajdę. Zdjęcia wyszły bosko!
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. You must have had a great vacation at the Greece? Very beautiful place to be.
    The Glossychic
    Wonder Cottage

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojeju jestem zakochana w tych widokach! Nigdy nie byłam,ale pragnę się tam znaleźć <3
    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Też byłam w Grecji na wielu wyspach i myślę, że każda z nich jest piękna i ma swój własny urok, bo Grecja jest po prostu cudowna. O tej wyspie nie słyszałam, ale ta jej "tradycyjność" (pieczenie chleba, maleńkie domy...) ma w sobie mnóstwo uroku :)

    nicolestraveljournal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, chciałabym tam wrócić, ale nie wiem czy kiedykolwiem mi się uda

      Usuń
  19. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346










    i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346

    OdpowiedzUsuń
  20. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346










    i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346

    OdpowiedzUsuń
  21. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  22. fajnie tu ! Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  23. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń


jeśli post Ci się spodobał, zaobserwuj, lub napisz , co o nim myślisz! :)