MUZEUM VAN GOGHA, KEUKENHOF, KINDERIJK 馃嚦馃嚤




Dnia 2 maja wr贸ci艂am do domu, wzi臋艂am kartk臋 z list膮 miejsc, kt贸re musz臋 odwiedzi膰 przed 艣mierci膮, si臋gn臋艂am po d艂ugopis i odhaczy艂am Muzeum Van Gogha w Amsterdamie.





Sam Vincent mnie bardzo inspiruje. Jest znany na ca艂ym 艣wiecie, wi臋c jestem przekonana, 偶e znacie jego chocia偶 jeden obraz. 
Impresjonizm swoich prac zawdzi臋cza technik膮 zwan膮 „impast” polegaj膮cej na nak艂adaniu podw贸jnej lub czasami nawet potr贸jnej warstwy farby.






Spos贸b w jaki namalowa艂 „S艂oneczniki”, „Gwia藕dzist膮 Noc” czy „Jedz膮cego Kartofle” ujmuje mnie w takim stopniu, 偶e czasami chce mi si臋 p艂aka膰.




Ze艣wirowa艂am gdy wesz艂am do muzeum, a po zwiedzaniu zostawi艂am praktycznie wszystkie moje pieni膮dze w sklepiku "muzealnym".
















Keukenhof by艂o pierwsz膮 atrakcj膮 naszego wyjazdu. Wizyta w holenderskim ogrodzie kwiat贸w  nie by艂a wcze艣niej planowana, ale musz臋 przyzna膰, 偶e by艂a to ta jedna z lepszych.
Holandia to miejsce przer贸偶nych gatunk贸w kwiat贸w, a w tym muzeum mieli艣my okazj臋 zobaczy膰 niemal偶e wszystkie z nich.













Ogr贸d stanowi艂 ogromn膮 powierzchni臋, a w 艣rodku niego mie艣ci艂a si臋 niewielka szklarnia, w kt贸rej mo偶na by艂o znale藕膰 rozmaite barwy, gatunki i postaci storczyk贸w, lub innych kwiat贸w doniczkowych. Mi臋dzy innymi mo偶na by艂o tam kupi膰 nieznane odmiany ro艣lin w dosy膰 wysokiej cenie, jednak zakupy i tak sprzyja艂y turystom :)












Pomnik upami臋tniaj膮cy Carolusa Clusiusa, czyli cz艂owieka, kt贸ry sprowadzi艂 tulipany do Holandii :)



Okej, spam sko艅czony, teraz przysz艂a kolej na Kinderijk.

Kinderijk to holenderska wie艣 po艂o偶ona kilkana艣cie kilometr贸w od centrum Rotterdamu. Mie艣ci si臋 w Prowincji "Holandia Po艂udniowa", s艂ynie g艂贸wnie ze zbudowanych system贸w wiatrak贸w, kt贸re przez ca艂y czas intryguj膮 turyst贸w.

Niestety nie mia艂am okazji zobaczy膰 Kinderijka w wersji s艂onecznej, poniewa偶 praktycznie przez ca艂y spacer pada艂o.


Szokiem dla mnie okaza艂 si臋 fakt, 偶e w samych wiatrakach mieszkaj膮 holendrzy. S膮 one obiektem zwiedzania turyst贸w, a tak偶e domami mieszkalnymi. Wyobra藕cie sobie, 偶e wychodzicie spod prysznica w szlafroku i r臋czniku na g艂owie, a jaki艣 obcokrajowiec wchodzi do Waszego domu i robi Wam zdj臋cie :D








Dajcie zna膰, czy post Wam si臋 podoba艂 :)
Na szcz臋艣cie uda艂o mi si臋 pomie艣ci膰 wszystkie zdj臋cia, kt贸re chcia艂am Wam pokaza膰 w jednym po艣cie, tak wi臋c maraton post贸w z Holandii dobieg艂 ko艅ca :(

Do nast臋pnego ! 馃尫

Share:

15 komentarze

  1. Ja si臋 jaki艣 czas temu zachwyca艂am pracami Muchy i Warhola na wystawie w Pradze. W sklepiku co prawda fortuny nie wyda艂am, ale sp臋dzi艂am w nim tyle samo czasu, a mo偶e i wi臋cej, co na wystawie.
    Pi臋kne te niebieskie storczyki + marz膮 mi si臋 te holenderskie tulipany.
    Zaskoczy艂a艣 mnie tym, 偶e w tych wiatrakach mieszkaj膮 ludzie :)

    nicolestraveljournal.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  2. Wow, muzeum z zewn膮trz wygl膮da powalaj膮co! Mi marzy si臋 odwiedzi膰 muzeum sztuki nowoczesnej za granic膮, szczeg贸lnie w niemczech s膮 warte uwagi :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  3. Rzeczywi艣cie dzie艂a ca艂kiem imponuj膮ce :) Ogr贸d te偶 niczego sobie. Wiatraki wygl膮daj膮 pi臋knie, nie wiedzia艂am, 偶e ludzie w nich normalnie mieszkaj膮.
    Pozdrawiam!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  4. Chcia艂abym odwiecic to muzeum, wyglada niesamowicie no i sam fakt, ze bardzo lubie tego typu muzea! Chcia艂abym wogole jecha膰 do Holandii...
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  5. Muzeum niesamowite. Oczywi艣cie, 偶e Van Gogha kojarz臋 i par臋 jego obraz贸w. I szczerze nawet si臋 mi one podobaj膮.
    Kraina wiatrak贸w magiczna - szkoda 偶e pada艂o
    A przy tulipanach wymi臋k艂am. Tyle barw, tyle kolor贸w - t臋cza.

    OdpowiedzUsu艅
  6. Niestety nie mia艂am okazji by膰 w Amsterdamie, ale nie ukrywam, 偶e znajduje si臋 od na jednym z pierwszych miejsc na mojej li艣cie cel贸w podr贸偶niczych. Mam nadziej臋, 偶e r贸wnie偶 uda mi si臋 zwiedzi膰 muzeum oraz oczywi艣cie zobaczy膰 te wszytskie kwiaty na wlasne oczy- podejrzewam, 偶e aparat nie jest w stanie odda膰 nawet po艂owy ich uroku :)

    M贸j blog-KLIK

    OdpowiedzUsu艅
  7. Ten obraz 'Gwie藕dzista noc' jest naprawd臋 niesamowicie pi臋kny, wr臋cz przepe艂niony magi膮. Wspaniale, 偶e spe艂niasz swoje marzenia. 呕ycz臋, by wiele si臋 z nich spe艂ni艂o. Pi臋kne miejsca zwiedzi艂a艣, r贸wnie偶 chcia艂abym tam pojecha膰. Urocze zdj臋cia. Pozdrawiam i 偶ycz臋 udanych dni. :)))

    OdpowiedzUsu艅
  8. Ale zazdroszcze! Super sprawa. Fajne, 偶e spe艂niasz marzenia.
    malgorzatt.pl

    OdpowiedzUsu艅
  9. Ogromnie zazdroszcz臋, nie tylko listy, kt贸r膮 spe艂niasz, ale samych prac artysty z bliska. Uwielbiam go i szanuje mocno, za ca艂膮 histori臋 偶ycia.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsu艅
  10. ohh, mialam okazje byc w tym muzeum w 3 gimnazjum, jednakze wtedy jeszcze nie zdawalam sobie sprawy z kunsztu tego miejsca, dorobku tego artysty, mam nadzieje, ze kiedys jeszcze przydazy mi sie okazja by tam pojechac!

    nowy post!
    https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  11. Chyba omin臋艂am wcze艣niej ten post, ups!
    Obrazy Van Gogha s膮 niesamowite. Ogl膮da艂a艣 film "Tw贸j, Vincent"? Dzi臋ki niemu pozna艂am wi臋cej dzie艂 jego autorstwa, poza tymi og贸lnie znanymi i cenionymi.
    Mia艂am okazj臋 by膰 w Muzeum Narodowym w Krakowie na wystawie o Wyspia艅skim. Wiedzia艂am, 偶e tworzy艂 co艣 wi臋cej ni偶 literatur臋, ale ogrom jego prac mnie zszokowa艂. I sta艂 si臋 moj膮 inspiracj膮!
    POCZYTAJ ZE MN膭

    OdpowiedzUsu艅


je艣li post Ci si臋 spodoba艂, zaobserwuj, lub napisz , co o nim my艣lisz! :)